” Весна зустрічає
друзів ”
(
інтегроване заняття з математики, розвитку мови, грамоти,
малювання
з дітьми старшого дошкільного віку )
Програмовий зміст:
- Продовжувати вправляти
дітей у кількісній
і порядковій лічбі, викладанні натурального ряду чисел,
називанні відповідних цифр; порівнювати числа 5 і 6 на основі дій з конкретними
множинами; формувати уявлення про частини доби, їх послідовність; закріпити
знання про геометричні фігури, їх назву, особливості; вправляти у вмінні
орієнтуватись у просторі і на аркуші паперу (вгорі -внизу, праворуч - ліворуч і
т. ін.);
- продовжувати вчити виразно декламувати улюблені вірші, передаючи засоби
інтонаційної виразності, чітко промовляти знайомі скоромовки;
- закріпити вміння визначати
певний звук у слові, його місце (на початку слова, всередині, в кінці), ділити
одно-дво-трискладові слова на склади; придумувати речення з певною кількістю
слів на задану тему;
- удосконалювати вміння самостійно
створювати візерунок для паперових писанок із знайомих елементів,
чергуючи їх за кольором, величиною, формою; закріпити прийоми декоративного
малювання; розвивати логічне мислення, кмітливість, активну зорову і слухову
пам'ять, увагу;
виховувати інтерес до занять, бажання працювати самостійно.
Матеріал :
Лист від Весни, смужки паперу з цифрами (гра "Знайди цифрі своє
місце"); смужки для викладання, предметні картки - грибочки, ягоди, набори
цифр, плакат до гри "Знайди зайву фігуру, поясни чому", паперові
квадрати, прямокутники (розміром півальбомного аркуша), конверти з
різнокольоровими геометричними фігурами; вірші про частини доби; м'яч; ігри
"Знайди предмету своє місце", "Склади пірамідку"; паперові
писанки, пензлі, серветки, зразки подарунки від Весни.
Хід
заняття
● Вихователь
разом з дітьми заходить до групової кімнати
і знаходить
лист від красуні Весни:
"Дорогі друзі! Я
вітаю вас з цією чудовою порою року, коли вся природа оживає, все цвіте, буяє.
Знаю, ви готуєтесь стати школярами, от і я разом зі своїми друзями-звірятами прислала вам цікаві завдання, щоб перевірити чи готові ви до
школи. І якщо ви виконаєте їх - отримаєте від нас подарунок".
Вихователь: - Я думаю, ми з вами, діти, впораємося із завданнями:
- Зручно, діти, всі
ставайте, голівку вище піднімайте, мене слухайте усі,
бо знання
потрібні всім.
● Гра
"Весняна лічба" ( вихователь промовляє число і
пропонує певній
дитині продовжити рахувати далі 1,2... 4,5... перший... шостий... і т.д.)
● І завдання від Весни - гра
"Знайди цифрі своє місце"
( кожна
дитина отримує смужку паперу, де потрібно вписати пропущені цифри, смужки з різними пропущеними цифрами - робота за столами)
1
|
3
|
4
|
6
|
8
|
10
|
● ІІ завдання - гра
"Допоможи"
Вихователь: - Зайчик з ведмедиком засперечались, хто більше
назбирав чи зайчик - грибочків, чи ведмедик - ягід?
- Викладіть на верхню
смужку всі грибочки, скільки грибочків? (5) На нижню смужку викладіть всі
ягідки, скільки їх? (6) Чого більше, менше? Яке число більше (менше) 5 чи 6?
Хто з звірят більше назбирав?
- Що треба зробити, щоб грибочків і ягід стало
порівну?
● Гра "Знайди зайву
фігуру, поясни чому" ( діти
називають геометричні фігури, що розміщені в ряд, визначають яка зайва, чим
відрізняється від інших, пояснюють, (діти стоять біля дошки )
●III
завдання - гра "Частини доби"
( лисичка
пропонує відгадати назви частин доби, про які говориться у віршах, (діти сидять
на килимку):
- Прокукурікав півень, і сонечко зійшло, пастух
жене на пашу худобу за село, ми вдягнені й умиті, а
на столі сніданок, і знають всі на світі, що це почався... ранок
- На відпочинок сонце сховалось за тополі, і
сутінки з віконця повзуть до нас
поволі, вже
мама й тато вдома, вечеряє малеча, людей долає втома - прийшов на землю... вечір
- На машині швидко їду, сам педалями кручу. Я б оце вже пообідав, бо награвся досхочу! Мама каже: "Тихше треба, щоб не
врізатись у пень". Тепле сонце, чисте небо,
ой який же гарний... день
- Чомусь так темно в хаті,
і радіо мовчить, поснули мама й тато і хлопчик в ліжку спить. Залізло кошенятко
в куток, на теплу піч, В кошарі спить ягнятко - усіх приспала... ніч
- Сонце глянуло в кімнату, зацвірінькали
пташки: - Годі спати! Годі спати! Прокидайтесь
малюки!... ранок
- Йшла дівчина спочити на краю села, розчесала
довгі коси, чорні мов смола.
Он показує нам сич, чорні коси чеше... ніч
- Я лягаю спати вчасно,
сплю і бачу щось вві сні, а
там часом світло гасне в тому й іншому вікні., вечір
- Нечутною ходою великий білий бик підійде під
віконце та в шибу рогом - штрик!
І стуку не наробить, і шиби не поб'є, А тільки
стане видно в хаті все як є... день
● IV завдання
Вихователь: - Журавлі
летіли до нас через країну, де було дуже багато чудових килимів з різними візерунками.
Розгляньте, ось ці, 2 килимки, зверніть увагу, де розміщені різнокольорові
геометричні фігури (на запам'ятовування
вихователь дає 1-2 хв.), дівчатка
уважно розгляньте прямокутний килимок, хлопчики - квадратний, (вихователь закриває зразки килимів).
- Викладіть, по пам'яті
візерунки на килимках: дівчатка на прямокутнику, хлопчики на квадраті (робота за столами).
● Фізкультхвилина- гра "М'яч" ( промовляючи слова,
діти передають м'яч
по колу, один одному, у кого м'яч зупиниться,
той повинен прочитати вірш, скоромовку чи загадати загадку)
- М'ячик, ти веселий і прудкий, ти завзятий і
дзвінкий,
м'ячик, ти котись, котись і на віршик зупинись.
● V завдання - гра "Знайди
предмету своє місце"
Вихователь:
- Їжачок розклав на поличках
різні предметні картинки, ви
повинні
вибрати одну
картку; довільно рухаючись по групі, за сигналом вихователя,
потрібно знайти своє
місце: біля букви "К"
стають діти, на картці яких предмет
назві якого є звук
"К" (так само "Р", "Ч")
- Що в тебе зображено? Де
знаходиться звук "к" у слові "колесо"?
(запитання такого типу ставимо декільком
дітям)
- Чому
ти, Оленко, стала біля букви "р"? Де знаходиться звук "р" у
слові "барабан"?
●VI завдання - гра " Склади пірамідку "
Вихователь:
- Ворона пропонує пограти в гру "Склади
пірамідку". На плакаті зображена
піраміда з трьох смужок, у першу, синю смужку потрібно
поставити картку, на якій зображено
предмет назва якого має три склади, у другу, червону - два
склади, у третю, жовту - один склад.
- У кожного з вас, на столі лежить одна предметна
картинка, ви повинні
назвати
предмет, визначити кількість
складів і покласти у відповідну кишеньку.
● Гра ” Придумай речення про весну ”
( діти придумують речення про весну, називають,
визначають кількість слів у
реченні
)
Вихователь: - З приходом весни ми святкуємо свято Великодня, тож Весна
пропонує вам розмалювати паперові писанки, слухаючи чудову весняну музику.
● в кінці заняття діти отримують подарунки, які
передала їм Весна
( книжки,
фрукти ).
” Хто
людям добра бажає, той і сам собі має ”
( заняття з дітьми
старшого дошкільного віку з морального виховання )
Програмовий зміст:
● розвивати
уявлення дітей про такі поняття моралі, як доброта, чуйність,
уважність
ввічливість;
·
формувати уявлення про те, що добра, чуйна
людина завжди допомагає іншим, поважає, піклується;
·
формувати вміння граматично правильно будувати
прості і складні речення, використовуючи при розповіді елементи
виразності;
·
продовжувати вчити оцінювати вчинки дійових осіб, поведінку
людей,
добирати ввічливі слова за ситуацією, використовуючи свій
словниковий запас,
читати вірші, прислів’я про доброту;
·
розвивати емоційне мовлення, уяву, пам’ять, мислення;
● виховувати
чуйність, доброту, доброзичливість, почуття
взаємоповаги,
готовність прийти на допомогу.
Хід заняття
Вихователь: - Встала вранці я на ґанок і сказала: " Добрий ранок
"!
Сонцю,
полю і травиці, добрим людям, тихій річці,
"Добрий
ранок", світе мій, мирний, чистий, голубий!"
- Діти, до кого я привіталась вранці? Так, я привітала новий день,
сонечко, поле, травичку, чистий і прозорий ранок. І тому у мене так добре, так
тепло на серці.
Тож давайте привітаємось один до одного, і тоді у вас у нас
буде тепло і радісно
на душі, бо
привітання - то побажання
добра.
Дитина - Ти прокинься рано-рано, лиш над містом
сонце встане,
привітайся
з ластівками, з кожним променем ласкавим,
сам
гарненько вмийся, сам швиденько одягнися,
підійди
до тата й мами і скажи їм: " Добрий ранок "! Дитина - Я знайомих як зустріну, привітаюсь неодмінно:
- Добрий
ранок, добрий день!
А
прийду в дитячий сад - привітаюсь до малят. Дитина -
Доброго ранку, - мовлю за звичаєм,
Доброго
ранку, - кожному зичу я,
Доброго дня
вам, - людям бажаю, вечором добрим стрічних вітаю.
І
посміхаються в відповідь люди, добрі слова ж бо для кожного любі.
Вихователь: - А чи можна бажати людям
добра із злим виразом
обличчя?
- Яке повинно бути обличчя, коли
дитина чи людина вітається і бажає добра?
Вихователь пропонує дітям щось побажати одне одному і привітатись.
Вихователь: - Коли
людина вітається, вона бажає іншій добра і від цього стає приємно на душі і
серці, від цьго люди стають добрішими, ласкавішими одне до одного. Але крім слів привітання є інші, про які
знаєте і ви, якщо їх говорити від чистого серця, то вони роблять чудеса.
Вихователь: - Хто
із вас знає які це "чарівні" слова, чи потрібні вони вам?
- Давайте зараз з вами подивимось, а що про це думають діти з оповідання
В.Сухомлинського " Як важко бути людиною".
● Декілька
дітей і вихователь показують іншим дітям драматизацію уривка оповідання
В.Сухомлинського ” Як важко бути
людиною ” .
Ведуча:
Діти поверталися з лісу, вони ходили в далекий похід. Втомлені, знесилені діти ледве дійшли до
хутірця, зайшли в крайню хату, попросити води.
Діти : - Тьотю,
дайте нам води напитись!
● Жінка витягла води з криниці і дала дітям кухлик, а сама пішла до
хати (дівчинка імітує, що принесла воду і
сама пішла варити їсти).
● Діти напились води і рушили далі, відійшли з кілометр від хутірця
і вирішили відпочити на галявинці, сіли на травичку.
Дівчинка: - А ми не подякували жінці за воду.
Хлопчик : - Справді забули подякувати.
Хлопчик : - Це не велика біда, ми ж не будемо
вертатись назад через таку дрібницю?
Дівчинка: - Будемо вертатись.
Хлопчик : - Чому
вертатись? Ми так потомились.
Дівчинка: - Ми
повинні це зробити, якби ми були маленькі телятка, можна було б цього і не робити,
а ми ж люди!
● Діти повернулись на той хутірець, зайшли до жінки в хату.
Діти: - Спасибі тьотю вам
за воду, вибачте що ми були такими не ввічливими,
неуважними.
Вихователь: - Діти чого вчить нас це
оповідання? Чому кажуть: ” Людиною
важко бути ?” ( відповіді дітей )
Петрушка: - А зараз, діти, я хочу допомогти вам стати ввічливими.
● ( Петрушка ставить запитання - діти
відповідають)
- Ви прийшли в дитсадок, що треба сказати ?
- Вам допомогли роздягнутись, повісити
одяг, що треба сказати?
- Вам потрібна допомога від дорослого чи
вашого товариша, що треба сказати?
- Ви йшли по групі і випадково когось
штовхнули, що треба сказати?
- Чергуючи ви не можете дістати чашки, що
треба сказати?
● Без стуку, без привітання до групи
вбігає хлопчик - смикає за волосся дівчинку, штовхає вихователя, кидає папірці
хом’ячку, ламає гілочку кімнатної рослини, кидає іграшки на підлогу.
Вихователь:-
Стій, хлопчику, що ти робиш?
Хлопчик: - А
що?
Вихователь : - Ти думаєш, що так зайшовши до нас у групу, ти все
зробив вірно?
Хлопчик: -
А що ? (відповідаючи, хлопччик стрибає,
шумить, бігає)
Вихователь : -
В тебе всі вчинки і дії погані, недобрі, хочеш ми тобі допоможемо, зараз діти
опишуть кожний твій вчинок і
скажуть як належить його виправити.
● Хлопчик за порадою дітей перепрошує дівчинку, просить вибачення у вихователя,
виймає папірці у хом’ячка, ставить гілочку у воду, складає
іграшки.
Хлопчик: -
Як гарно, коли робиш все так, як треба, тоді тобі всміхаються, бо знають що ти слухняний, доброзичливий.
Вихователь : - Діти, а хто з вас знає
прислів"я про доброту?
● Діти називають прислів’я : " Хто
людям добра бажає, той і сам його має ";
" Не одяг
звеличує людину, а добрі діла "; " Добро роби - добро і буде";
" Добро завжди перемагає зло"; " Вітайся з усіма - це твоє здоров"я ";
" Якщо
ввічливо попросиш - завжди дадуть"; " Добре слово краще за цукор і мед ";
"
Ввічливих і лагідних завжди шанують "; " Щире слово, добре діло, серце й душу
звеселило"; " Добре слово дім будує, а
зле - руйнує".
Вихователь : -
Діти, як ви думаєте які "зерна доброти " можна посіяти в лісі?
( гуляючи в лісі не топтати мурашники, не ламати
гілля, не руйнувати гнізда
пташок і т.д.)
пташок і т.д.)
Дитина: - Йтиму садом, полем а чи лугом буду я природі
вірним другом,
не столочу навіть і трави, і
скажу їй : "Зеленій живи "!
Коли лісом буду я
іти теж посію зерна доброти,
Побажаю дереву і
пташці, щоб жили у мирі й щасті!
● Гра ” Мої добрі
справи ”
Вихователь пропонує дітям пригадати
свої добрі справи, або добрі вчинки і розказати про це. Речення
повинно звучати так: "Я сьогодні зробила добру справу, допомогла бабусі
принести води".
Вихователь : - Діти, як ми будемо себе почувати,
коли будемо говорити один
одному лагідні слова ?
Вихователь : - Давайте запалимо свічку і посідаємо навколо
неї на килимку.
Уявіть, що наше сильне дихання - це погані слова,
або погані вчинки, а ніжне дихання - це добрі, лагідні слова і вчинки. Коли
ми говоримо щось зле і погане ( вихователь сильно дмухає
на свічку)- свічка потухне. А
якщо добре, лагідне (спокійно дихнути
на свічку) - свічка продовжує горіти.
Так і наші душі відчувають добро чи зло і відповідають як свічка на сильний або
ніжний подихи. А тепер пригадайте всі добрі, ніжні, лагідні слова. Пустимо
свічку по колу і кожен скаже до її вогника слово, яке б ви хотіли сказати
своєму другові.
● Діти
звертаються до свічки зі своїми словами, передаючи її по колу.
Дитина:-Я всміхнуся сонечку:"
Здрастуй, золоте".
Я всміхаюсь
квіточці - хай вона цвіте.
Я всміхаюсь
дощику - " лийся мов з відра"Друзям усміхаюся - зичу їм добра!
Вихователь : - Молодці! Я вражена! Як багато гарних
слів ви знаєте. Ви сьогодні
розкрили свої душі, як свічка
показала нам свою чарівну магію вогника. Не забудьте, що тільки добре ставлення до інших і навколишнього світу викликає
добрі і світлі почуття і емоції.
Немає коментарів:
Дописати коментар